♥♥♥

Att varje dag se solen gå upp när man går hemifrån och se solen gå ner igen när man kommer hem från skolan. Att på bussen undra om man har en dålig eller bra dag framför sig, istället för att oroa sig över något kommande prov. Att det enda man längtar till är klockan halv tre, att få gå ner till det öde omklädningsrummet för att få sätta på sig den klarblå dräkten. Att på lektionen känna svettpärlorna bildas i pannan just där håret stramats bakåt och känna en och annan hårnål sitta fel och trycker mot bakhuvudet. Att hela tiden sträva och leva upp till förväntningar och att varje dag försöka få upp benet den där lilla centimetern som sedan blir till stora. Att varje kväll gå hem, alldeles slut i kroppen och bara längtar hem till sin kudde när man på tunnelbanan måste upp med skolböckerna och plugga igen!

Att dansa balett på den här nivån och förstå hur tufft det är kan bara en ballerina göra.
Att hela tiden få sätta upp sina egna mål och sträva efter de gör det så värt att kämpa. Så värt att kämpa för platsen alla vill åt...att få dansa solo på operans scen. Balett för mig är så fantastiskt roligt, det är mitt liv och jag hoppas att det kommer få förbli så ett bra tag till, för att förlora sin andra halva vore lite tidigt nu...


Mina fötter närmast...♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0